۱۳۸۷ دی ۱۶, دوشنبه

بمب های اسرائیل

سال سوم دبیرستان بودم। سر کلاس شیمی معلممون گفت : فلانی بیا !
زنگ تفریح رفتم پیشش ! خیلی آرومم گفت : این ی سری گزارش جدید آلمان ها است که روی جانبازان شیمیایی ما انجام دادند। گزارش مخفیانه اس و فقط به دست مسئولین ما رسیده و...
محض اموری خاص و به دلایلی داد بهم.
گرفتم از دستش। حدود پنجاه صفحه ! به زبان انگلیسی ! خوندم!॥ اون موقع کمی برایم سخت بود متن زبان اصلی تخصصی ! ضمیمه این گزارش خلاصه ای از بررسی های سابق هم آمده بود....
دل می خواست خوندنش। ! از لحاظ شیمیایی و پزشکی بررسی کرده بود دارو ها و مورد های گاز ها و...
گزارشی هم در کنارش مربوط به موارد جنگی و... اینا بود।
خلاصه سه شب مدام با این گزارش گریه می کردم । مادر که فهمیده بود । ازم گرفت که بخونه و ببینه چیه که سه شب چشمام قده ی نعلبکی باد می کنه و میگم هیچی !
خوند و بیماری اش عود کرد ! دوباره حالش بد شد و...... دوباره تاول ها... عصبی شدن بیشترش می کرد.
ازش گرفتم که نخون। نمی خواد। به من داده بخونم و..... ولی راضی نشد। خلاصه اینکه این متن رو بدون اجازه ترجمه کردم... مادر هم امد کمک و به زبان های دیگر ترجمه کردیم با هم... بهشون دادم و گفتم هر وقت از حالت محرمانه در امد به من بگید می خوام پخش کنم این گزارش را .... کلی داد و هوار که این گزارش به هیچ وجه از این حالت حالا حالا ها در نمیاد و... نشون به اون نشون که هنوز ترجمه های این گزارش تو کشوی میز است و ی بغضی توی گلوم مونده تا این گزارش را پخش کنم ।
از آن زمان روی بمب های شیمیایی تحقیق کردم। چه قبل و چه امروزی ترین امروزی ها که متعلق به آمریکا و اسرائیل بود।
از راه های مختلف افتادم تو این راه که .... من تجربه ای دیرینه دارم । طعم آلمان رفتن برای معالجه را چشیده ای؟। تاول شیمیایی دیدی تا حالا؟॥ دیدی چه جوری باد می کنه؟ دست که روش بذاری دستت می سوزه از درجه داغی ایش । داد طرف هم در میاد। لباس روش نمیشه قرار بگیره॥ اگه توی چشم بزنه که واویلاست॥ اگه تو گلو بزنه که قربه الی الله باید بمیری از درد که حتی نمی تونی نفس بکشی।اگه روی نقاط عصبی بزنه فلج موقت میشی ... طعمشو چشیدی؟ از نزدیک دیدی؟ من دیدم....
پریروز( شنبه) که صحنه های زنده از غزه نشان می داد و اولین یورش زمینی به غزه بود । چند بار صحنه منفجر شدن بمب را نشان داد। چشام گرد شد... این بمب اینــــــــــــــــــــــــــــن......من رو این تحقیق کردم। می دونم چیه... می دونم چی منفجر میکنه..... این بمب رو که می بینین الان منفجر شد ( رفتن جلو صفحه تلویزیون و دستم را گذاشتم رو صفحه) کار سه تا بمب شیمیایی هم زمان با سه گاز مختلف رو می کنه.... واییییییییییی।! دستم را گذاشتم روی سرم و همان جا جلوی تلویزیون زانو زدم । سرم گیج رفت। کسی که نمی داند این بمب ها چیست؟... با خودش می گوید: بمب است و... اخی کشته می شوند و... نمی داند چه می کند این بمب ها! من گاز های این بمب ها را می شناسم॥من می شناسم یکی از این گاز ها روی مرد ها (آقایون) اثر می گذارد । برای نسل کشی است ... گفتم که سه گاز با هم است॥نمی دانید این گاز ها............ موارد اتمی است । نمی دانید که ؟
جلوی تلویزیون خواهر اومد گفت : حالا تو از این ی تصویر॥ پا شو عزیز... پا شو ।مقاومت کردم।گفتم:من می دونم....من... به هق هق افتادم.
چرا نمی توانم گزارش چند سال پیش را منتشر کنم؟ چـــــــــــــــــــــــــــــــــرا؟
موارد امنیتی تا کی؟ تا کی سردار ها ؟ تا کی سر لشگر ها ؟ تا کی رهبرم؟
*******
یکشنبه ظهر ॥ خبر داد خواهرم که گزارش گاز شیمیایی و بمب اتمی دادند । زانو هایم لرزید ।

۴ نظر:

ناشناس گفت...

حکمن ان نامه که دست یه دانش آموزی دبیرستانی رسیده و اون ترجمه اش کرده فاقد هرگونه درجه بندی است.
باورش برایم سخت است به هزار و یک دلیل

ناشناس گفت...

ما مخلض همه بچه های جنگیم.
با روزنامه نویس هم موافقیم!
برای ندانسته هایمان هم لطفا یک فکری بکنید که جاهل از دنیا نرویم!
موفق باشید.

Samaa گفت...

@ روزنامه نویس :

حق با شماست. ولی یادتان باشد همیشه برای قضاوت بخشی را برای ندانسته هایتان کنار بگذارید.
شرمنده که نمی تونم کمکی به باورتان کنم به هزار و یک دلیل

Samaa گفت...

@پارتیزان :
سلام.
ممنون از طرفداری.
برای ندانسته های شما من نباید فکری بکنم.باید بزرگتر از من فکری بکند :دی
سلامت باشید

بمب گوگلی غزه