۱۳۸۷ دی ۲۱, شنبه

بنشین تا به تو گویم زینب....غم دل با تو بگویم زینب


بعد من قافله سالار تویئ ؛ خواهر من
دختر حیدر کرار توئی ؛ خواهر من
خون ما جمله در این دشت روان خواهد شد ؛ خواهر من
خولی و شمر به ما دشمن خواهد شد ؛خواهر من
خواهرم ! اکبر و عباس و علی اصغر من
هدف نیزه و پیکار جفا خواهد شد ؛خواهر من
جمله یاران حسین در سفر کرب و بلا
سر به کف ؛ جان به ره دین خدا خواهد شد ؛ خواهر من
خواهرم ! خون شهیدان به بیایان بلا
نهره جوشنده و پر شور خواهد شد ؛ خواهر من
چون که با دجله و با نهر فرات آمیزد
خواهرم ! خوب نگه تا که چه ها خواهد شد ؛خواهر من
موج طوفنده و غران چو هزاران شمشیر
بی امان بر سر عدوان خدا خواهد شد ؛ خواهر من
بعد من خواهر من باز نما قصه ما
چو زبانت سپر آل عبا خواهد شد ؛ خواهر من
چون که بر نی سر پر خون حسینت بینی
خواهرم ! صبر نما ! ظلم فنا خواهد شد ؛ خواهر من
اهل بیتم همه در سوگ پدر می گریند
ام کلثوم در آن دم به نوا خواهد شد ؛خواهر من
گر تو را مضطر و نالان و پریشان بینند
شاد و خندان دو لب دشمن ما خواهد شد ؛ خواهر من
لشگر خصم شما را به اسیری گیرند
شام غم مسکن و ماوای شما خواهد شد ؛ خواهرمن
این زمان نوبت شمشیر زبان می اید
تیز و بران به چون خون شهدا خواهد شد ؛ خواهر من
***
این نوحه را حاج حسین فخری( به همان سبک خودش ) بسیار زیبا می خواند و شعرش را هم دوست دارم (بشنوید +)
یک پیشنهاد دوستانه : نوشتار دکتر شریعتی را بخوانید..... زینب با ما سخن بگو ! مگو که بر تو گذشت ! اگر جای شما باشم با همان صوت دکتر گوش می کردم


۱ نظر:

da-capo گفت...

بسیار ممنون از قرار دادن متن این آهنگ..خیلی خیلی از نوشتن این متن لذت بردیم

بمب گوگلی غزه