۱۳۸۷ آذر ۱۷, یکشنبه

جلسه پرسش و پاسخ مهدی کروبی در دانشگاهم

واقعه یک شنبه؛ 17 آذر ماه 1387
امروز حجه الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در دانشگاه شهید بهشتی در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ شرکت کردند।
برنامه ساعت 14 تا 16:30 بود ولی بیشتر طول کشید। وقتی وارد شدم گمان نمی کردم این همه جمعیت حضور داشته باشه( کسانی که دانشجو این دانشگاه باشند حرفم رابهتر و آسانتر درک می کنند)... هنوز مراسم شروع نشده؛همه صندلی ها پر شده بود॥ لابه لای ردیف ها نیز دانشجو ها ایستاده بودند॥کنار دیوارها...میان دو کناره صندلی ها ( عکس جمیعت ) و ما بین سخنرانی پر و خالی میشد.... اعتراض همان ابتدای ماجرا شروع شد از سوی دانشجویان که چرا برای چنین مراسمی در چنین شرایطی تالار بین المللی امام علی(ع) یا تالار بین المللی ابوریحان رزرو نشده است که جواب از سوی انجمن اسلامی این بود که دانشگاه این تالار را برایمان کنار گذاشته و گناه از جانب ایشان نیست و....( خود بخوان حدیث اش را بی زحمت)... وقت شناسی آقای کروبی جای تحسین داشت؛به موقع آمد॥به موقع سخنرانی را شروع کرد و به موقع سخنرانی را تمام کرد و وقت را بیشتر به پرسش و پاسخ داد।
سوالات از سوی مجری برنامه که چنگی به دل نمی زد اغاز شد(متن صحبت ها و... را در اینجا می توانید بخوانید)
حاشیه ها و گزیده ها :
*)به نظرم لهجه آقای کروبی و طرز بیان ایشان و.... کمک می کند تا درجه جو دانشجویی که اماده هر نوع خنده و ... هستند؛ شروع به بالا رفتن کند
**)جمعیت موافق و مخالف نیز داشت॥بعضی وقتها سوت و کف بود و بعضی مواقع هووووو کردن!! با این وجود ماهیت دانشگاه و جلسه کاملا حفظ شد
سوالها و جواب های برگزیده:
***)پاسخ آقای کروبی به این سوال که چرا کسی مثل شما ( با توضیح(؟!)) می خواهد کاندید شود و انگیزه شما برای کاندیداتوری با توجه به انتخابات قبلی و شرایط فعلی و... چیست؟ این بود که : می خواهید بگوئید من برای خود خواهی کاندید شده ام!؟ برای خودم بوده که عرصه امده ام ! از این جواب که ادامه نیز داشت و ما بقی جواب حرف های معمولی بود خوشم آمد।آغاز خوب و دندان شکنی بود برای اهل سیاست و منطق।
****) پاسخ ایشان به این سوال که در صورت انتخاب همین طرح دولت فعلی را برای مبارزه با بد حجابی و...ادامه می دهید ؟ این بود که: یعنی می خواهید(با خنده ) ستاد امر به معرو ف و نهی از منکر راه بیندازم؟ (این ابتدای جواب با تشویق حاضران همراه بود) من معتقدم که باید طبق عرف و قانون جمهوری اسلامی ایران عمل کردو....(ما بقی جواب)
*****)در پاسخ به این سوال که آیا اگر بیائید آزادی را به مطبوعات بر می گردانید ؟گفتند:عده ای فکر می کنند ما از راه امام و انقلاب فاصله گرفته ایم... نخیر!ما هنوز در همین راه ایم و پیرو همین منش!ما هنوز
"استقلال؛آزادی؛ جمهوری اسلامی" شعارمان است!(یکی از حاضران بلند گفت: فقط شعارتان!! که با خنده جمع همراه شد و جو کمی مشوش شد... دانشجویان به یکدیگر جواب می دادند تا از کروبی بپرسند)
******) کروبی گفت:من هر چه را که قول بدهم عمل می کنم(یکی از دانشجویان بلند گفت:حتی0000 5 تومان را هم؟
که با تشویق حضار برای ادامه چنین جوی همراه شد و کروبی در پاسخ گفت:اول که من گفتم ی عده مسخره ام کردند اما حالا حتی همین دولت دارد حرف مرا پیاده سازی می کند؛که با مساعد بودن جو با آب و تاببه حرف هایش ادامه داد)
*******) کروبی قبول کرد که ملت از اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی ضربه خورده است و البته خود او نیز !
که به نظرم این جمله (نتیجه گیری )و صحبت های پیرامون ان مهم ترین بخش این جلسه بود
ی مورد جالب:این سخنرانی در دانشکده ادبیات برگزار شد و این دانشکده تقریب نوک قله قرار دارد(اومدین دانشگاه شهید بهشتی؟) و این پیر مرد و بالا رفتن او و دنبال کردن دانشجویان خنده سال این دانشگاه بود ؛به هر حال تست ورزشی شد برای امادگی جسمانی اش در انتخابات که ماشالله به قوتش!

هیچ نظری موجود نیست:

بمب گوگلی غزه