۱۳۸۸ دی ۵, شنبه

"کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"یمان شد

اگر نمی رفت وقایع این تاسوعا و اگر به چشم نمی دیدم ...شاید این پست شکل نمی گرفت!
نقلی به کلام اماممان(س)در سال 56 و 57 و ماه محرم بزنیم :

من خوف این را دارم که شما ملت بزرگ ایران، که برای خدا قیام کردید و برای خدا جوانهایتان را دادید و برای خدا زحمات طاقت فرسا کشیدید و همه چیزتان را فدای اسلام کردید، با این جریانی که به نظر می آید که دارد پیش می رود، یک وقتی متوجه بشوید که _ خدای نخواسته _ با انعزال این مردم، اینهایی که خدمتگزار هستند، یک حکومت قلدری با اسم اسلام، با اسم جمهوری اسلامی، با اسم خدمتگزار به اسلام بیاید و همه ی زحمتهای شما و خونهایی [را] که دادید، هدر ببرد.»

صحیفه امام، جلد 15 ص ص366

آن روزی که شما احساس کردید که می خواهید فشار به مردم بیاورید، بدانید که دیکتاتور دارید می شوید. بدانید که معلوم می شود مردم از شما رو برگردانده اند

صحیفه امام، جلد 18، ص
79

"باید از اواخر عمر این‌ دیکتاتورها بترسیم. اواخر عمرشان‌ دیوانه‌ می‌شوند آقا محمدخان‌ قاجار هم‌ دیوانه‌ شد آن‌ آخر عمرش، نادر شاه‌ هم‌ دیوانه‌ شد آن‌ آخر عمرش”
در جستجوی‌ راه‌ از کلام‌ امام، دفتر شانزدهم، ص‌ 245

حضرت سیدالشهدا – سلام الله علیه – به همه آموخت که
در مقابل ظلم ، در مقابل ستم ، در مقابل حکومت جائر چه باید کرد. با اینکه از اول می دانست که در این راه که می رود، راهی است که باید همه اصحاب خودش و خانواده خودش را فدا کند و این عزیزان اسلام را برای اسلام قربانی کند، لکن عاقبتش را هم می دانست . اگر نبود این نهضت ؛ نهضت حسین – علیه السلام – یزید و اتباع یزید اسلام را وارونه به مردم نشان می دادند. و از اول ، اینها اعتقاد به اسلام نداشتند و نسبت به اولیای اسلام حقد و حسدداشتند.

آن روزی هم که حضرت سیدالشهدا رامظلوم شهید کردند، بعضی از اشخاصی که بودند،
او را به اسم خارجی و اینکه درحکومت حق وقت !!!! قیام کرده است ، اینطور معرفی کردند. لکن نور خدا می درخشد وخواهد درخشید و عالم را خواهد از نور پر کرد.
آنها به ما فهماندند که در مقابل جائر، در مقابل حکومت جور، نباید زنها بترسند ونباید مردها بترسند. در مقابل یزید، حضرت زینب – سلام الله علیها – ایستاد و آن را همچوتحقیر کرد که بنی امیه در عمرشان همچو تحقیری نشنیده بودند، و صحبتهایی که در بین راه و در کوفه و در شام و اینها کردند و منبری که حضرت سجاد – سلام الله علیه – رفت وواضح کرد به اینکه قضیه ، قضیه مقابله غیر حق با حق نیست ؛ یعنی ، ما را بد معرفی کرده اند؛ سیدالشهدا را می خواستند معرفی کنند که یک آدمی است که در مقابل حکومت حق وقت !!!؛ خلیفه رسول الله!!! ایستاده است . حضرت سجاد این مطلب را در حضورجمع فاش کرد و حضرت زینب هم .
باید تسلیم شد؟ باید تخفیف درمجاهده قائل شد؟ یا باید همانطوری که زینب – سلام الله علیها – در دنباله آن مصیبت بزرگی که تصغر عنده المصائب ، ایستاد و در مقابل کفر و در مقابل زندقه صحبت کرد و هرجا موقع شد، مطلب را بیان کرد و حضرت علی بن الحسین – سلام الله علیه – با آن حال نقاهت ، آنطوری که شایسته است تبلیغ کرد.
این ملت خسته نمی شود. این ملت اینطور نیست که بگوید حالا که نرسیدیم به آن ، پس برویم سراغ کارمان . این ملت می بیند رسیده به آن . الان موج این نهضت شما و انقلاب شما، در عالم این موج رفته است ، در همه جای دنیا این موج پیروزی شما سایه افکن است
حالا که اینهمه جوان داده است و اینهمه خون داده است و اینهمه عزیزان را از دست داده است ، حالادیگر نمی آید بگوید که خیر، حالا همه ما را کشتید، دست شما درد نکند، بسم الله ! ما تاآخرین وقت و تا آخرین نفس ایستاده ایم و ملت ایستاده است و بحمدالله ، با قدرت داردپیش می رود.

شما قدرت نمایی در دنیا کردید. غافل از این قدرت نمایی نباشید.
سخنرانی 25 مهر 61 امام خمینی برای ماه محرم

...
هیچ از اسلام نمی دانید و لافی بیش نمی زنید.حتی به قدر عرب جاهلیت هم حرمت ماه حرام نگه نمی دارید .رجب که به گلوله بستید و محرم کردید...محرم را که عاشورا کردید؛با عاشورا چه می کنید؟
به قول او حیف اُف که بر شما باد!:)

۲۱ نظر:

امیرحسین گفت...

من آدرسم عوض شده
خوشحال می شم مثل سابق بهم سر بزنی
یا حق

محمد مهدي گفت...

سلام و سلام و صد سلام
باور كن توان و ياراي گفتن و نوشتن را ندارم. سماجان، ابجي عزيز چي بگم از اين روزهاي درد و رنج ، از دوران ظلم و جور و ستم ، از عاشورا و محرم و حسين ، از حق و باطل و امام خميني و عكس پاره شده و از درگيري و يورش و حشيانه به حسينيه جماران و ... از كجاش بگم. از مصادره ها از ظلم ها از كشتار و ظلم و جوري كه همه و همه در عاشوراي 88 متجلي شد! عاشوايي كه در تاريخ بي سابقه و در اينده در اذهان باقي خواهد ماند.
فقط از خدا بايد بخواهيم بنيان ظلم و جور را برچيند.انشاالله

یکرزمنده گفت...

سلام بر کسی که خونش را آنهایی ریختند که دعوتش کردند...
یادم میآد شما دم از ولایت میزدید...
چه شده اید وقتی میگویند مرگ بر زد ولایت فقیه.....

آیا همانها که میگویند مهدی بیا او را...

ناشناس گفت...

راستش دلم خیلی برات سوخت که چادری هستی و برای چادرت ارزش قائلی و مذهبی هستی و فکر میکنی خط امام رو شناختی و پیرو اون هستی و در انتخابات به موسوی رای دادی و دائم هم تو وبلاگت می نویسی یک سری حرف های سراسر مغلطه و احساسی و خاله زنکی / خلاصه که حیف شماست، حیف پدر شماست بسه دیگه / با لجن ها به گنداب نرو / خودتو بکش بیرون :) دوستانه گفتم می خوای هر چی دوست داری بهم بگو تو دلت اما ... دیر دره میشه ;)

قائم مقام گفت...

با سلام
مگر قرار نبود که قانون اساسی و کلام رهبری را نصب العین قرار دهند پس چرا خود آقایان خلافش عمل می کنند!
بررسی این موضوع در وبلاگ با عنوان:
هاشمی،رهبری و باغ پسته

خانم معلم گفت...

سلام سما جان
چکار داری میکنی ؟ خبری ازت نیست ... نمیخوای بیای از این پرده نشینی بیرون ؟ ...
نمیدونم چی بهت بگم که عصبانی نشی ...فقط به نشونی بده که بدونم سالمی و هستی . همین .
سلامت باشی و در پناه حق .

خدارحمی گفت...

در رویدادهای پس از انتخابات و خصوصا در نا آرامی های اخیر٬ رسانه ملی! همه ترفندی بکار برد تا کوچکترین ایراد و اشکالی متوجه مسولان نشود و خدای نکرده زیر سوال نروند و در عوض همه اشکالات و گرفتاریهای کشور را به دشمنان خارجی نظام نسبت دهد . بی توجه به افکار عمومی و اینکه چقدر این گزارشات و تحلیل ها مورد پذیرش حتی مردم عادی ولی ذی شعور کشور قرار می گیرد .بطور مثال در شب عاشورای امسال (بعد از نا آرامی های خیابانی تهران) به خبر ساعت ۹ شب شبکه یک دقت می کردم در تیتر آن تصویر علیرضا نوری زاده را نشان می داد که او در مصاحبه با کانال العربیه به زبان عربی گفته بود « اعتراضات شدیدتر خواهد شد »صدا و سیما چنین القاء می کرد که سخنان چنین افرادی در این حوادث نقش اصلی را داشته است ! انصافا برای کسی که در دایره عوام نباشد٬ این تحلیل مضحک نمی باشد ؟آخر کسی نیست بگوید چند در صد از مردم ایران العربیه تماشا می کنند؟ چند نفر از آنها به عربی تسلط دارند؟ و چه تعداد از این افراد حرف شخصی مثل نوری زاده را تا جایی قبول دارند که برایش به خیابان بیایند٬ گاز اشک آور و باتوم و ... را بجان بخرند !؟

حزب اللهی گفت...

سلام علیکم
خیلی عالی از امام بزرگوارمان نوشته اید.
حیف و صدحیف که متحجرین نان به نرخ روز خور شده اند میراث خوار امام. انقلاب بالاخره به دست نااهلان و نامحرمان افتاد. پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم روزمرگیشان به فراموشی سپرده شدند.
اما یاران خمینی کبیر و دوستداران نخست وزیر محبوبش زنده اند و نمی گذارند این عزیز فاطمه(س) را سر ببرند.
در پاسخ به "یک رزمنده" هم می گویم: ما ولایت فقیهی که امام می گفت قبول داریم. ولایت فقیهی که اگر یک گناه صغیره بکند، یک ظلم بکند، یک دیکتاتوری بکند از ولایت می افتد.
ضمن آنکه وقتی ما میرحسین فرزند خمینی عزیز را دعوت کردیم، هیچگاه مثل کوفیان تنهایش نمیگذاریم.
وما توفیقی الا بالله

خانم معلم گفت...

سلام سما ...
کجایی ؟ .... در حد یه حال و احوال که میتونی باشی .... یه سوک سوک کن که بدونم هستی و سالمی ، همین !
دیگه خیلی خیلی رفتی کنار ... جات خیلی خالیه ...
باش فقط همین .

مجنون جامانده گفت...

و خدایی که در این نزدیکی است
سما جانمان را هزار بار قربان می روم
تصدقت کجایی ؟؟؟
دلمان که نگران هزار جا هست باید نگران تو هم باشیم ؟؟؟
امید که خوب و باشی و خوش تبعیدی بقول خودت D
همه اهل بیت من خدمت بهترین سما دنیا عارضند به ارادت
خورشید خانه می گوید سما جان من کم نگرانی ندارم هم باید دلواپس برادرم باشم هم شوهرم هم تو خواهر گلم ؟؟؟
در ضمن به این حرفهای بالا زیاد اعتنا نکن چون :
سال 61 هجری امام حسین را تروریست و خارج شده از دین می دانستند و حضرت زینب را در ایمان و اسلامش شک داشتند.
سبز باشی و آفتابی
اما سلام

حزب اللهی گفت...

سلام
متوجه شدیم از ساعات اولیه امشب (26 دیماه 88)، "میرنامه" وبلاگ نسل سومی های عاشق امام خمینی(ره) هم فیلتر شد. کسانی که دغدغه حفظ ارزشهای اسلامی و بازگشت به انقلاب خمینی کبیر را داشتند، هم از فیلترینگ عناد و لجاجت بی نصیب نماندند.

در هر حال در سنگری دیگر باز می گردیم اما نه در این بلاگفای وطن فروش خائن!


تماس با ما: miryar88@yahoo.com

A.M.D گفت...

سلام
از ارجاعاتی که در این پسا دادید ممنون
بسیار به جا و آموزنده بود

يكرزمنده گفت...

سلام
من حوابمو نگرفتم
2-
بي ادبي جزئي از استدلال نيست كسي كه ناشناس نظر گذاشته
يا رب

نوید گفت...

سلام و درود.
زنده باد اسلام واقعی و اصیل.
ما تا آخر با سیدی از جنس امام و انقلاب راستین می مانیم.
مرگ بر دیکتاتورهای غرق شده در قدرت.
خدا کند که بیایی...........

حزب اللهی گفت...

سلام ...

بعد از فیلترینگ دوباره آمدیم با آدرسی جدید در بلاگ اسکای

عاطفه سادات گفت...

من محاربم !!!

محمد مهدي گفت...

سلام و صد سلام
خدا رو شكر از نگراني دراورديمون با تائيد نظرات
اميدوارم زود از غيبت بيرون بياي كه سخت نگرانتيم.
و چه اهنگ قشنگي اولين باري بود شنيدم خيلي قشنگ و جالب بود
شاد و خرم و فعال باشي

Zahra گفت...

age bedoni che ghad del tangetam:(((

رضا گفت...

کی باورش میشد از 22 بهمن , از جشن پیروزی خودشان بر قدرت , هم بترسند؟؟

خانم معلم گفت...

سلام
خوبی ؟ فقط خوشحالم که نشونی ازت هست .... امیدوارم خودت نظرات رو منتشر کرده باشی .... باشه در حد یه خبر دادن هم محرم نبودیم ؟

زیتون گفت...

سلام

بمب گوگلی غزه