۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

یا للعجب!شیعه صفوی؛جشن شیعه علوی می گیرد !!!

"روحانیون شیعه که در طول ده قرن پاسدار پرچم حسین(ع) بودند ؛ در طول ده قرن عاملین خطر برای حکومتهای فاسد بودند و علمای شیعه که در طول ده قرن در کنار مردم بودند ؛ جایشان را عوض کردند؛دیدیم که در کنار حاکم قرار گرفتند!از این جا همه چیز عوض شد ! در کتاب وعاظ السلاطین می گوید اصولا علمای شیعه یک امتیاز بزرگ بر همه علمای مذهبی حتی علمای اهل تسنن دارند و آن این است که این علما اصولا مقام های آزادند!!!! و در قید و بند نظام حاکم نیستند!!!!!!کارمند و وابسته و مقام رسمی و کشوری جایی نیستند!!!!!!!!!
و بخصوص از نظر اقتصادی وابسته به توده مردمند!و توده مردم هستند که انها را اداره می کنند ؛ و آنها را بزرگ می کنند و آنها را قدرت می دهند ! پس منشا نفوذشان؛اقتدارشان؛مقامشان؛حیثیتشان و حتی اقتصادشان توده مردند!
و بر خلاف!!! اهل تسنن !!!! که مقامهای دینی رسمی شان ابلاغ رسمی از حکومتشان دارند!!!!چگونه نقش اجتماعی علمای شیعه با نقش اجتماعی علمای اهل تسنن در طول تاریخ متضاد بوده است !!! این ها همواره پیشاپیش مردم بودند و آن علما !!!همواره جزئی از دستگاه حاکم بودند!
اکنون روحانیت در کنار حاکمیت و شخص حاکم قرار می گیرد!این جا مذهب؛ تشیع تغییر جهت می دهد !
تشیع ِ ضد ِ وضع ِ موجود؛ تشیع ِ طبق ِ وضع ِ موجود می شود !
تشیعی که به عنوان یک نیرو, در برابر حاکمیت فاسد بود !به عنوان یک نیرو در کنار این حاکمیت می ایستد و ازش جانبداری می کند!پس نقشش هم عوض می شود!
تشیعی که حالت "انتقادی "به وضع موجود حاکم داشت! حالا یک رسالت تازه ای دارد و آن حالت "توجیهی " است!
عالم شیعی که همواره پرهیز داشت از تماس با قدرتمندان و همواره یک اصطلاحی داشت شیعه -که هنوز هم دارد - برای قدرتمندان یک اصطلاح مشترک داشت :"ظلمه" ؛ حالا این شخصیت که پرهیز داشت از تماس با ظلمه؛ به تازگی همراه و همگام این قدرتمندان می شود ! و بعد در نظر عموم هم می گوید بد نیست!
درست است که این حاکم فاسد است !اما حب علی (ع) در دل دارد !!!!!! و این "همه چیز"اش را "توجیه " می کند. انتقام حسین (ع)را دارد می گیرد و این "همه چیز"اش را "توجیه" می کند !حکومت شیعی دارد می سازد و این "همه چیز"اش را "توجیه" می کند !!
مگر نمی گوئیم که این آلوده است؛گناه می کند؛خیانت می کند ؛فاسد است؛ ظلم می کند ...؟!پس...؟!؟!؟
درست است که خیانت می کند و می بیند که خیانت می شود ؛ ظلم می کند و می بیند که ظلم می شود , اما یک اصل است که کسی که ولایت مولا علی (ع) و جانشینی اش را داشته باشد ؛ سیئات اش تبدیل می شود به حسنات!
بنابراین تفکر لابد کسی که محب علی (ع) است اگر آدم زرنگی باشد از پلیدی و خیانت و گناه غفلت نکند تا مایه های بیشتری جمع کند برای تبدیل به حسنات شدن !
این حدیث آورده شد و اکنون نیز گفته می شود :
محب علی (ع) جایگاهش بهشت است ولو عاصی بر من(خداوند) و مبغض علی(ع) جایگاهش دوزخ است ولو مطیع من!!!
دارید می بینید یک چیز جدید دارد به وجود می آید !به اسم ""تشیع صفوی ""
حرفها تازه است؛ توجیهات تازه است ! اما شخصیتها تازه نیست ؛ علی (ع) همان علی است !محمد (ص) همان محمد است !همان محبت علی(ع) است !همان ولایت است !همان اصول و عقاید است !ولی اصلا یک چیز دیگر شده است!اصلا ضد شده است !مشکل هم همین جاست.مشکل فهمیدن هم از همین جاست!
دو تشیع وجود دارد :
"تشیع حب و بغض احساسی
در برابر
تشیع منطق و تحلیل و آگاهی و شناخت "
عالم شیعی از کنار مردم بر خاست و در کنار حاکم نشست! "تشیع مردمی" تبدیل شد به " تشیع دولتی" !
تشیع صفوی امد بر روی پایه های تشیع علوی پایه هایش را بنا کرد !قالب ها را گرفت ؛ محتویش را خالی کرد تا مردم نفهمند که مذهب عوض شد!تشیع تغییر کرد !تشیع دولتی را قاطی اش کردند ! محتویش درست ضد تشیع علوی است !
"
---
این ها جملاتی از کتاب "تشیع صفوی ؛ تشیع علوی " دکتر علی شریعتی است ( برای دانلود فایل صوتی اش کلیک کنید (+) )
توصیف چه لحظه ای است ؟به قول دکتر :"تاریخ فردا " و فردا ...

پیشنهاد می شود دوباره فیلم یک پرسش و پاسخ در همایشی که فرزند برومند دکتر بود را ببینید(+)
---
عیدتان مبارک عزیزان !
---
به اهل دنیای مجازی هدیه ای مجازی وار بدهیم :
اهنگی زیبا (می خواستم روی وبلاگ بگذارم ولی چون :دروغگو خائن است و خائن ترسوست و ترسو از چهار ضربه روی کیبرد هم می ترسد چه برسد به اگاهی و شیعه علوی بودن و... خنده روی لبانمان نشست )بشنوید (+)
چند اهنگ زیبای دیگر :
ناد علی ً علی ً یا علی (+)
لا فتی الا علی؛سید و مولا علی//سر اکبر علی؛ساقی کوثر علی... (+)
تا صورت و پیوند جهان بود علی بود (+)
هر کسی کسی داره..یارنو رسی داره..من هم تو را دارم علی(+)
{جمع این سه اهنگ در فایلی زیپ شده }

خواستم فیلم محل واقعی واقعه غدیر را آپلود کنم ولی به لطف حکومتیان نشد و سرعت پائین بود و سایتهای آپلودی اصلا کار نمی کرد و...بد نیست لا اقل تصورها و خیالاتمان که این روزها نقش می بندد در ذهن کمی واقعی تر شود ! وقتی برایمان می گویند روی بلندی رفتند ؛همان جهاز شترها را فکر نکنیم، واقعا بلند است جایگاه !وقتی می گویند برکه!برکه ای 2 در 2 در ذهنمان نیاید ! برای خودش برکه است !وقتی...
اگرچه تا یکسال پیش در نزدیکی عین الغدیر مسجدی بنا بود که اکنون به لطف حکومتیانی دیگر!!! تلی از خاک بیش نیست!ولی اکنون بعد از قرن ها سبزی اطراف غدیر باقی است...
فرصت شد می گذارم !
آگاهی یافتن هم شاید هدیه ای باشد که این روزها می توان به یکدیگر داد!
دو فایل صوتی کتابهای "مذهب علیه مذهب " (+) و "مسئولیت شیعه بودن " (+) دکتر را گذاشتم.باشد که برایتان مفید باشد!
---
و برای اهالی غیر دنیای مجازی :
خب باید به دیدن سید بروند بابا !نا سلامتی دیداری تازه شود... :دی
رو نوشت به عزیزان زهرا(س)ی دنیای مجازی :
مجنون جامانده (+) سید محسن (+) مریم خانومی خودم (+){ البته ایشون چون غیبتش زیاد شده,عیدی دوبل محسوب می شود !} و...
بقیه رو نمی گم..مال خودم باشه عیدی ها تهنا تهنا!:دی
راستی بی زحمت یکی کتاب کویر دکتر را بهم هدیه کند لطفا !:دی
آنهایی که حقیر نمی دانم از اولاد زهرا(س)یند!و برای عرض تبریک خدمتشان نرسیدم عذر تقصیر...
---
و یک هدیه برای اهالی مجازی و غیر مجازی :
احیانا که نه قطعا این روزها حکومتیان مثل دفعات سابق مکرردر مکرر ؛پاهاشونو میذارن روی این نت و فشار میدن!:دی مام میگیم آآآخ :)))
به هر حال ممکن است برای آپلود فیلم ها و رفتن به سایت ها و ارسال پست و.. با مشکل مواجه شوید به دلیل سرعت پائین؛بستن سایتهای آپلود؛یا کند و یا کار نکردن فیلتر شکن ها ! و...به هر حال یک نرم افزار است که تنها کافی است شما به اینترنت وصل باشید...با هر سرعتی !فیلم ها در "خبرنامه سبز" منتشر می شود...بعدا می توانید در هر کجا که خواستید بردارید و بگذارید!کار با نرم افزار بسیار آسان است؛توضیح دارد خودش!هر مرحله را توضیح می دهد !دوستان خسته نباشید !حجم نرم افزار:تقریبا یک مگا:"نرم افزار سبز ویدئو"
برای ارسال پستها در سرویس های وبلاگی نیز با دردسر مواجه می شوید احیانا!سرویس بلاگری پارسی بلاگ که از طریق ورد مایکروسافت آفیس و اتصال به نت می تواند بدون دردسر ارسال پست کند این جور مواقع!نا گفته نماند:سرویس بلاگری اش دست برادران است!تقبل الله :دی
البته از برادران میهن بلاگ که کمتر تقبل الله !:)) میهن بلاگری ها استغفرالله اند :دی
خلاصه آنکه انشاءلله بشود برای سیستم بلاگ اسپات و...نیز این امکان را فراهم اوریم !

۳ نظر:

محمد مهدي گفت...

سلام بر سماء عزيز
چكيده اي با محتوا و عميق كه به واقع هر آدمي را نسبت به دين و رفتار ديني محيط اطرافش هوشيار مي كنه. خانم بزرگوار دانلود و باز كردن فايل هاي صوتي با اين سرعت اينترنت كار سختيه.
نكته ديگه اينكه خوب حواست جمعه برا عيدي و بازديد از سادات، باريكلام. ما را باش كه دو روز كه با دامادمون و بچه خواهرامون محشوريم و اصلا به فكر اونا نبوديم. چي ميشه كرد؟ گيجي و پيري ديگه داره ميرسه! نكته آخر سما خانم ما در دنياي تجردات سير مي كنم و خودم را زيادي مي دونم چه برسه به بانو!
موفق و سبز و شاد باشيد.

خانم معلم گفت...

سلام خانم دانشجو ...
روزتون مبارک ... چه خبر از اون ورا ؟ !!!

بردیا گفت...

سلام
چطوری؟
امروز دانشگاه بودی؟
تالار مولوی چی؟

بمب گوگلی غزه