۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

16 آذر در دانشگاه شهید بهشتی غوغا بود!غوغا...



این یک گزارش رسمی به نقل از چند شاهد مراسم 16 آذر در دانشگاه شهید بهشتی و انچه که روی داد بی هیچ قضاوتی است !صحیح یا ناصحیح!خوب یا بد...تلخ به کام بعضی ها و یا عسل به کام خیلی ها و... قضاوتش با خوانندگان است!
ساعت 9.5 صبح جمعیت دانشجو هر کدام در لابی دانشکده خود و یا در حیاط دانشکده خود به قصد تعطیلی کلاسها اجتماع کردند!تا ساعت 10 بر جمعیت دانشجویان افزوده میشد!کلاسها خالی و جمعیت حاصل از تجمع به خیابانهای دانشگاه کشیده شد به گونه ای که دانشکده های اطراف یکدیگر و نزدیک هم مانند دانشکده علوم پایه و معماری؛مدیریت و حسابداری و فنی؛ادبیات و علوم تربیتی و... از اوضاع و احوال و جمعیت یکدیگر با نگاه کردن مطلع می شدند!راه افتادن جمعیت از میدان اصلی دانشگاه و از سمت دانشکده مدیریت آغاز شد...ابتدا تنها جمعیت در سکوت به سر می برد تا چندین دانشکده به یکدیگر پیوستند!جمیعت در ابتدا بالغ بر 500 نفر بود!این جمعیت به سمت درب جنوبی دانشگاه و کمیته انضباطی راه افتاد! و به سر دادن شعار های "دانشجوی با غیرت...حمایت؛ حمایت " و "الله اکبر " ؛ "یا حسین..میر حسین " (فیلم+)خود را به انتهایی ترین نقطه دانشگاه که می توان گفت مرتبط ترین راه به بیرون دانشگاه که به میدان دانشجو و رو به روی اجلاس سران است رساندند !حوالی ساعت 11 بود که جمعیت کثیری از دانشجویان که از درب جنوبی دانشگاه تا خود میدان اصلی و سپس به سمت دانشکده فنی(برق و کامپیوتر) از شمال و از شرق تا درب دانشکده دنداپزشکی و از غرب تا خود دانشکده مدیریت را گرفته بودند(نقشه دانشگاه را نگاه کنید متوجه عظمت و جمعیت می شوید)در مقابل کمیته انضباطی دانشگاه تحصن کردند و بر زمین نشستند( فیلم +) و با سر دادن شعارهای " زندانی سیاسی آزاد باید گردد" ؛ "کمیته؛حراست دیگر اثر ندارد "(فیلم+) که موجب در گیری اولیه دانشجویان با حراست دانشگاه شد!مسلح بودن حراست دانشگاه گویا!!!موجب تعجب دانشجویان و بهت جمعیت شد! البته از روی این تعجب جمعیت به یکباره خندید که چه شده ؟!(فیلم+)
به دلیل انکه دوری از خشونت و مخالف بودن ورود افراد مسلح به هر نحوی به داخل دانشگاه و پادگانی شدن این مکان مقدس اصل و اساس شکل گیری 16 آذر 1332 بود و حامیان جنبش سبز اصل را بر مسالمت آمیز بودن حرکت و جنبش خود برگزیدند از در گیر شدن خود داری کرده و از عواملی که خواهان چنین امری بودند دوری کردند! جمعیت بالغ بر 2000 نفر بود !حتی جمع کردن و سازماندهی این چنین جمعیتی در حالیکه هیچ راس و محوریت و سازماندهی سازمانی ندارد خود امری است که سرداران سپاهش می مانند ولی به دلیل همدلی و همراه و یکدل بودن دانشجویان به خیر گذشت و جمعیت اماده راهپیمایی در کل دانشگاه و همه مسیرهای اصلی دانشگاه شد ..این راهپیمایی عظیم با شعار "حراست مسلح نمی خوایم..نمی خوایم " ؛ "نترسید؛نترسید..ما همه با هم هستیم "در ابتدا آغاز شد(فیلم+) و بعد دانشجویان به خواندن سرود یار دبستانی من پرداختند !(فیلم+)(فیلم در یوتیوب+)
پرانتز باز ----قابل ذکر است این نکته که دانشگاه شهید بهشتی از قبل از سیزدهم آبان مجهز به دوربینهای مدار بسته 360 درجه ای با قابلیت چرخش و زوم حداکثری شدند و به نقل از دانشجویان کنجکاوی!!! که روی نوع دروبین جستجویی کرده بودند زوم این دوربین به حدی است که گویا مثلا "مارک دکمه مانتوی من " را می تواند از روی فیلم تشخیص دهد!چند دوربین کار گذاشته شده در داخل دانشگاه یکی در روبه روی حیاط دانشکده علوم ریاضی که بــُــردش تا میدان اصلی و پوشش دانشکده علوم ریاضی؛معماری؛علوم پایه و مسیر ا می دهد و ما بقی سایر مسیر ها و دانشکده ها را پوشش می دهد؛تنها دوربینهای کار گذاشته شده نیست!تمامی بلوار دانشجو از میدان شهید بهشتی تا کوی و خوابگاه و پوشش دو پارک اطراف دانشگاه !اما باز این تنها دوربین های حوالی دانشگاه شهید بهشتی نیست!ایستگاه های اتوبوس اطراف دانشگاه و داخل اتوبوس ها(به طور مثال پایانه شهید افشار ؛اتوبوسهای آکاردئونی اش) مجهز به دوربین مدار بسته است...مسئولین دار الزهرا (س)هم نگران نباشند. از بیرون ِمراسمشان خواستند فیلم داشته باشند به نزدیک ترین دانشگاه محل! مراجعه کنند :دی شاید کمکی از دستشان برآید.الله اعلم----پرانتز بسته
دانشجویان به سمت شمال دانشگاه حرکت کردند ودر حالیکه از رو به روی دفتر نهاد رهبری می گذشتند (با درنگ چند دقیقه ای ) با کوبیدن پا بر روی زمین شعار "مرگ بر دیکتاتور " ؛ "مجتهد واقعی ...منتظری!!صانعی " ؛" درود بر منتظری..سلام بر صانعی "؛"الله اکبر " ؛"حراست رتبه 1 ...نمی خوایم؛نمی خوایم" سر دادند!(فیلم+)(فیلم در یوتیوب+)
تا به دانشکده حقوق رسیدند !تا اینجا بسیاری از اساتید شجاع همراه دانشجویان شدند !دانشجویان که از همراهی اساتید خود به وجد امده بودند آنها را مابین جمعیت خود قرار دادند تا از طرف حراست آسیبی نبینند!
حراست خوابگاه دانشگاه نیز بیکار ننشسته دنبال بچه های خودش می گذشت ! :دی
درحالیکه مقابل درب دانشکده حقوق رسیدند بسیاری از اساتید به پایین آمدند و به درب دانشکده رسیدند و خواهان پیوستن به جمع دانشجویان شدند با شعار "اساتید با غیرت...حمایت ؛حمایت"(فیلم+)(فیلم در یوتیوب+) که درگیری دوم از سوی بسیجیان با اساتید و دانشجویان رخ داد که موجب خشم جمعیت شد ولی باز از درگیر شدن با بسیجیانی که خواهان ضرب و شتم دانشجویان بودند خودداری کرده و سعی در جدا کردن بسیجیانی که به جمعیت و چند دانشجو هجوم وحشیانه برده بودند شدند .البته جمعیت شعار "بسیجی حیا کن..دانشجو رو رها کن"؛"بسیجی برو گمشو"(این الفاظ پسندیده دانشگاه و در شان دانشجو نیست.دیدم فیلمها که چگونه یک بسیجی مرد می پرد و گلوی یک دختر را در دستانش می گیرد و فشار می دهد و...می دانم؛ولی ... شعار در دانشگاه با شعار در خیابان باید متفاوت باشد!اگرچه کلا من نمی دانم بسیجی شوکر یا باتوم یا گاز فلفل از کجا میاره؟!؟! (سردار گفته ما که نمیدیم :)))اگه خیرات امواتتونه به مام بدین خب؟ :دی فاتحه خونی بلدیم{این پرانتز نمیشد بی قضاوت باشد} ) چون قصد درگیری نبود!با الله اکبر و صلوات جمع شد قائله گویا!و با خواندن سرود "همراه شو عزیز " خواهان پیوستن بسیجیان حمله ور به جمعیت کثیر مردم شدند و شعور و فهم دانشگاهی خود را به رخ هجوم اوردندگان کشیدند(فیلم+)
جمعیت از دانشکده حقوق به سمت دانشکده ادبیات و سپس به از مقابل دانشکده علوم تربیتی گذشت تا به پژوهشکده رسید که در آن دانشجویان با دیدن برخی دیگر از دانشجویان خواهان پیوستن انها به جمعیت شدند!جمعیت روانه ضلع غربی دانشگاه و نزدیک ترین نقطه دانشگاه که زندان اوین در انجا مشخص و معلوم است رفته (به سختی ..چون یک راه باریک است و پرتگاه خطرناکی است برای جمعیت زیاد و محلی برای ایستادن در واقع نیست)و به سر دادن شعار "الله اکبر" پرداختند.در این میان چند نفر گفتند :"صدای ماهارو باید زندانی ها بشنوند!صداتون برسه به اوین ؛ دوستامون اون تو ان " که باعث اوج گرفتن شعارها و الله اکبر ها شد سپیس به سر دادن شعار " ایران شده بازداشتگاه..اوین شده دانشگاه"پرداختند !(فیلم+)
سپس جمعیت به سمت سلف مرکزی سرازیر شد!در حالیکه شعار "اشک تمساح نمی خوایم...دولت مصباح نمی خوایم"(فیلم+)؛"دانشجو می میرد ...ذلت نمی پذیرد"؛"سلام بر موسوی..درود بر کروبی"؛"نصر من الله و فتح قریب...مرگ بر این دولت مردم فریب"(فیلم+)؛"بسیجی واقعی...همت بود و باکری " (فیلم+)ساعت 12:30 دقیقه راهپیمایی به اتمام رسید و دانشجویان خود را برای همایش ساعت 13 که با حضور دکتر "جلائی پور" از طرف انجمن اسلامی بود ؛ آماده کردند !
خود این همایش غوغایی بی نظیر بود برای خودش!
این را می توانم خود به عنوان شاهد بگویم.چرا که حضور داشتم!
نکات قابل ذکر دیگر :
با توجه به فیلمهای منتشر شده در سایتها که گشته ام و دیده ام و...در جمعیت عزیزان ِ بسیجی؛ دیده می شدند که باعث تعجبم شد ابتدا!فیلمها را چندباره نگاه کردم و یقین کردم اشتباه نمی کنم ! چند نفر هستند که... خیلی برایم جای سوال بود که اینا اینجا چه می کنند ؟ فیلمهایشان را در نرم افزار پشت سر هم و با مویشن اسلو گذاشتم!
نتیجه ای حاصل شد که اصلا خوشایند نبود!
فیلم برداری یا عکس برداری و...از چهره هم دانشگاهی کار کثیفی است مومن و مومنه خدا خیر سرت!خیلی کثیف...
تو لازم نکرده زحمت بکشی.دوربینهای مستقر در دانشگاه و چندین حراستی که در تمام طول راهپیمایی(در فیلمها هم بعضا مشخص است ) مشغول فیلمبرداری با دوربین نه انهم دوربین موبایل نهایت 8 مگا!با دوربین حرفه ای هستند!
از آن کثیف تر آنکه لیدر بودن در سردادن بعضی شعارها و فیلمبرداری از همراهی چند دانشجو کار کثیفتری بود!..تو فیلم می گیری؛اما فکر نمی کردی کسی هم هست که از تو فیلم بگیرد در حالیکه مشغول کار کثیفت هستی؟
یک فیلم را زوم کرده اماده دارم و فیلم از صورت شخص هم دارم که لیدر سردادن شعار "نه غزه..."است!تابلویی کوچولو! که نه...ماشالله قد و قامت داری :دی
ظهر 16 آذر در مسجد دانشگاه برای نماز رفته بودم!مشغول وضو بودم که یک خواهر بسیجیمان با سلام و احوالپرسی و ذوق 120% وارد شد و گفت "ازشون فیلم گرفتم!ولی بعد دیدم سیو نشده...بعد با ذوق 160% گفت :ولی عکس گرفتم ازشون !..فقط گوش دادم و تاسف خوردم که به چه روزی افتاده ای بد بخت!
برای اقامه نماز رفتم نماز بخوانم..مابین نماز داشتم ذکر می گفتم!آن یکی که ظاهرا دوستش بود..خطاب به یکی دیگر گفت:چرا رویت را نپوشانده بودی از اول!فیلماتو بده!یافه هاشون افتاد؟روسری کلفتش را از روی صورتش برداشت...و نشنیدم چه گفتند و نمی خواستم تلاشی بکنم ! سرم را به زیر گرفته بودم که حتی نگاهم به صورتش نیفتد تسبیحم را می چرخاندم در دستم...یادجمله قیافه هاشون افتاد؛افتادم...بالا بردم سرمو...وقتی برگشت دیدم روسری اش سبز است..مانتو اش هم !..چیزهایی شنیدم که جا دارد برای احوالاتشان گریه کرد...مثل علی(ع)سر در چاه!و به قول دکتر :"راستی!چاه هم نعمتی است!"...
...
شجاع بودن دانشجویان دختر تحسین برانگیز است!
نسبت شعار و شعور با توجه به بی رسانه بودن جنبش؛در زندان بودن فرهیختگانش؛جو تهدید و ارعاب؛حرکات تحریک کننده,خشونت بی حد و حصر اعمال شده ؛6 ماه تمام فشار؛زور؛تزویر و دروغ دیدن و...باز نسبت قابل قبولی است که جای تحسین دارد؛اما باید دانشجو جماعت بیش از مردم عادی و عامی حامل پیام شعور و فهم و فرهیختگی باشد.اگرچه دانشجوست و احساس پاک وطنی و انقلابی اش...
فیلمهایی که صورت دانشجویان در آن مشخص است پس از تصحیح قرار می گیرد!تنها فیلمهایی منتشر داده شده گویا که صورت دانشجویان در ان مشخص نیست!یکسری هم هست..این قدر زیاد بود نمیشد با سطرنجی کردن صورت در فیلم کاری از پیش برد..نور فیلم را دستکاری کردم!تا صورتی معلوم نباشد.
سرعت بد اینترنت و کمبود فرصت و ..باعث شد کمتر فیلم و عکس شیر کنم!به روز می شود این پست انشاءلله
فیلمی که در پست گذاشته شده...می تواند گویای جمعیت باشد در حالیکه هیچ چهره ای معلوم نیست!
اگر فیلمی را شما دیده اید و پخش شده و نیست و چهره ها هم واضح نیست..لینکش را بگذارید.
(لینک فیلم پست در یوتیوب+)
همایش و موضوعات و فیلمهای آن در تکمله پست قرار می گیرد
برای نمونه..چند فیلم ابتدایی همایش را می گذارم؛اولی هنوز تا آغاز نمایش مانده و دانشجویان در حال شعار دادن هستند؛دومی هم منتها آخرش یکی از بچه ها می گوید:
عمو آمار باف!
کل تالار مولوی می گوید:بله!
دروغاتو بافتی ؟
بله !
به ملت انداختی؟
بله!و...{آخرش خود فرد خنده اش می گیرید و می گوید:ماشالله!کم آوردم !
(فیلم+؛ فیلم+ )


برای
همایش روز دانشجو و سخنرانی دکتر جلائی پور و مناظره
و
حوادث روز 17 آذر و هجوم وحشیانه به دانشجویان و ورود چماق به دستان به صحن مقدس دانشگاه شهید بهشتی
پستی جداگانه می گذارم
ضمن اینکه این پست در صورت رسیدن فیلم مناسب و عکس به روز و تکمیل خواهد شد

۱۶ نظر:

خدارحمی گفت...

نظام به کجا می رود؟ ( به مناسبت وقایع ۱۶ آذر )

ناشناس گفت...

حراست رتبه 1 نمی خوایم نمی خوایم!
حراست صفرو یک نداریم که!
راستی بهشتی امروز هم حسابی شلوغ بوده چیزی نداری؟

ناشناس گفت...

راستی اون که نوشتی محمود زنجیرباف نیست عموآمارباف هست درستش کن راستی این فیلم ها رو چرا رو یوتیوب نمی ذاری؟

Samaa گفت...

@ ناشناس :
خب شرمنده.گفتم که گویا..تصحیح می کنم :دی
فیلمها برسد می گذارم..فیلمهای همایش هم هست.هنوز انها مانده.عکسهای دیروز هم...

ناشناس گفت...

این فیلم ها چرا صدا نداره؟ اگه عکس داری بذار زودتر share کنیم!

Samaa گفت...

@ ناشناس :
بچه ها گفتن محمود بهتره!بهش بگید بگه محمود...عمو چیه؟
من به هر کی نمیگم عمو!حیف بابام .اه
باشد در حفظ آثار امانت داریم.تصحیح می کنیم
نتونستم.سرعتم خیلی داغووونه..ی چیزیه برای خودش...می توانید بگذارید در سایتها و یوتیوب و بالاترین و.. بگذارید...من مشکل سرعت دارم.در ضمن بالاترین هم عضو نیستم

ناشناس گفت...

راستی این شعارهای پشت دیوار اوین فوق العاده است!
من 6 روز 209 بودم و شب اول شب مرگ ندا بود که مردم با بغض و خشم الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور می گفتن و صداش زندان رو می لرزوند. اون شب ها صدای الله اکبر مردم ما رو به گریه می انداخت دیروز پشت دیوار اوین فقط من بودم که می دونستم این صداها به گوش هایی که بهش نیاز دارند می رسه! این برنامه فوق العاده بود

ناشناس گفت...

من مشگل سرعت ندارم می تونی واسم میل بزنی؟

Samaa گفت...

@ ناشناس :
من میزنم مشکلی نداره ها!
تو کدوم بروزرید
دانلود هم بکنید مشکل صدا ندارد
عکس های همایش را از انجمن می گیرم.عکس های راهپیمایی هم بدستم رسید می گذارم

Samaa گفت...

@ناشناس :
اع؟پس حجتان قبول!:)
ان اویل بودید.شانس آوردید که بردنتان اوین ها :)
بله.هم آغاز راهپیماییی و تحصن زیباست هم پایانش.حرکت قشنگی بوده در نوع خودش!
...
بله.حتما.شما ایمیلتان را خصوصی بفرستید.برایتان فیلمها را می فرستم.
فقط ممکن است کمی طول بکشد..چون سرعت من ..:(

ناشناس گفت...

با کروم می بینم
آره من هم چند تا از حراستی ها رو شناختم اون هایی هم که جلوی سالن سروصدا می کردند پشت حراستی ها پناه گرفته بودند و تازه بعضی هاشون که شعار مرگ بر منافق می دادند از سنشون معلوم بود که دانشجو نیستند.

Samaa گفت...

@ ناشناس :
این لینکهای یوتیوب هست.بعضا تو یوتیوب هم لینک شده فیلمها.ولی نه همه
این سه تا از فورشیرها که لین شدن تو یوتیوب.می گذارمم در کنار لینک فورشیر.ما بقی نشده!
http://www.youtube.com/watch?v=Oi9Cjtbn7z8
http://www.youtube.com/watch?v=iKQ2TjBKt68
http://www.youtube.com/watch?v=46Q42Suc6iA

بردیا گفت...

سلام
چطوری؟
خوبی؟

بابا مارم فرستادی رو آنتنا:دی
اونی که عمو آمارباف میخونه من بودم
اون فیلمیم که گذاشتی تو تالار مولوی اخراش فقط یه نفر نصرمن الله و فتح قریب میگه و جمعیت جواب میده مرگ براین دولت مردم فریب،اونم من بودم:دی

در ضمن،نگفتم که ماشالله کم آوردم،گفتم که باید میگفتید چی چی رو برده

ناشناس گفت...

eee... to hamooni ke amoo amar baaf mikhoondi khordad?man hey migoftam in kojas pas...gereftanesh...chera dge nakhoondi akhe

Samaa گفت...

@بردیا :
سلام.ممنون.شکر خدا زنده ام .ولی سرماخوردم حسابی..افتادم تو خونه..در حد آنفولانزا..حالا خوکی و مرغی و... رو نمی دونم!سه شنبه ام از صبح دیگه افتادم.نمی تونستم تکون بخورم از جام.بیام از تخت پائین حتی... عصر تا 9.5 شب دکتر و کلینیک و..کوفت و زهر مار بودم .اه
آنتن چیه شده اون وختش؟:)
ی باره بگید کل فیلمها شما نصفش بودید دیگه.والا.حالا کی بیاد ثابت کنه هست یا نیست .والا:دی
نمی دونم...واضح بگید.روایات درست از آب در بیاد خب :دی

Samaa گفت...

@ ناشناس نمی دونم چندم :
سلام
بچه ها میان همدیگر رو پیدا می کنن... به جای کامنت درباره موضوع...نگا تورو خدا:) ...از ی لحاظ هم خوبه...نزدیک عید غدیری پیوند اخوت میشه بینشون :))

بمب گوگلی غزه